dinsdag 12 april 2011

Podolskaja VIII: Waarin: Het eerste Woord. En waarin: Iets wordt afgesproken.

BEP: HoHo! Rustig nu!
A: Ik begin aan de piepers.
SNK: Goed.
SL: Wil je een slokje wodka?, stil maar.
I: Wodka!
BEP: Ze heeft iets gezegd! Haar eerste woordje!
SL: En wat voor één: een kind naar mijn hart: iemand die weet wat ze wil: iets echt Russisch bovendien:.
BEP: De fles hier is leeg. Ik haal een nieuwe uit de keuken.
SNK: Doe ik wel.

In de keuken:

A: Hai, jij hier?
SNK: Geheel naar mijn wens.
A: En die van mij. Je moet buitengewoon veel weten over alles wat met eten en "in het leven staan" te maken heeft. Dat vind ik bewonderenswaardig. Ik heb je promotieonderzoek gelezen. Super! En zo charmant geschreven. Helemaal geen droge kost.
SNK: Ik hou van sappige hapjes, als diëtist wil ik daarom ook sappig schrijven.
A: Kun je mij daarbij helpen? Docenten zeggen vaak dat ik nog wat "hobbelend" schrijf.
SNK: Ik maak een Nietzsche van je. Beginnen we morgen?
A: Oh, zo graag.
SNK: Goed! 12. u in het Severnaya Hotel? 
A: Ja ja ja! Daar wilde ik altijd al eens lunchen!
SNK: Geheel de uwe.

Ik begaf mij weer naar de kamer, met fles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten