dinsdag 8 februari 2011

Podolskaja III

SNK: Hmm, ja ja, maar je had het over een glaasje. Valt daar ook onder: port? Hè?
BEP: Port, witte en rode, wijn, hele mooie, witte en rooie, maar ook bier, jenever en wodka, of als u wilt een kopje koffie. Het is uw dag. Het is uw keuze.
SNK: Nou, nou, oei, oei. Je maakt het mij moeilijk. Port. Ja, alstublieft, een port. Rood, vandaag.
BEP: En een tawny neem ik aan. Zo gepiept. Ik doe mee.
SNK: Of  hadden we het er nou over waarom je gestopt was met drinken? Wat een onzin!
BEP: Ja, want ik stopte een dag of twee en toen was het weer wakker worden met een droge keel en een vieze smaak in mijn mond, alsof ik boven een kattenbak had geslapen. Dat kan zo niet langer dacht ik en toen trok ik een fles Madeira open. Zeven uur 's morgens, ik moest nog gaan werken.
SNK: Je dronk dus vrolijk verder.
BEP: Nee somber, ik had een sombere dronk. Die is nu weg. Nu word ik alleen maar vrolijker als ik drink.
SNK: Intussen was je wel al je vrienden en vriendinnen kwijtgeraakt op een na. Hoe ben je al die vrienden verloren?
BEP: Dat is een heel verhaal hoor. Nog een portje?
SNK: Dùh.


Leonid Kolbatim





BEP: Ten eerste: Leonid Kolbatim. Een heel aardige, bedeesde jongen, die ook op de vleesafdeling werkte en daar verantwoordelijk was voor de koteletjes. Nou, en gezellig dat het altijd was, altijd grappen en grollen. Eerst zo'n lappie vlees door je onderbroek halen en dan netjes verpakken en in de winkel leggen, dat  soort dingen. Tot de dag dat ik zei: laat mij nou eens zo'n koteletje snijden. Heb ik met z'n bijl zijn hand afgehakt voor de helft. Wel een slagaderlijke bloeding. Ter nagedachtenis ligt er nu het 'Kotelet op Kolbatim wijze' in de schappen.
Ten tweede: Natasja Kissin. Een schat van een meid met wie ik vaak door de bossen liep. Op een dag kregen we ruzie om niks: ze had een oranje shirtje aan en dat verdroeg ik niet. Toen heb ik haar een klap gegeven, ze stapte in de bus die net langs kwam en die werd door een trein aangereden op een overweg.
Ten derde: Kristina Va. Ze mocht van haar moeder niet meer met mij omgaan omdat ik een vieze alcoholiste was en gelijk had ze. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten